رفتن به محتوای اصلی
x

راهنماهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

راهنمای بالینی یا گاید لاین (که به آن راهنمای پزشکی، راهنمای درمان استاندارد یا دستورالعمل بالینی نیز گفته می شود) سندی است که با هدف هدایت تصمیمات و معیارهای مربوط به تشخیص، مدیریت و درمان در حوزه های خاص مراقبت های بهداشتی تهیه و تدوین میشود.

دستورالعمل های  پزشکی در واقع برای اطمینان از مراقبت های بهداشتی قابل تحمل و موثر اهمیت دارند. این توصیه های مبتنی بر شواهد را برای متخصصان مراقبت های بهداشتی در تنظیمات بالینی روزانه ارائه می دهند. راهنماهای بالینی به بیماران و پزشکان کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند، کیفیت مراقبت را تضمین کنند، منابع مراقبت های بهداشتی را به طور موثر تخصیص دهند و مسئولیت قانونی را کاهش دهند. البته راهنماهای بالینی پیامدهای پزشکی قانونی دارند، زیرا بر تصمیم گیری بالینی و نتایج بیمار تأثیر می گذارند.آنها استاندارد مراقبت را در صنعت مراقبت های بهداشتی تعریف می کنند و بهترین توصیه ها را ارائه می دهند. بنابراین، پایبندی به این راهنماها به منظور اطمینان از بهترین مراقبت های پزشکی بسیار تشویق می شود

راهنماهای بالینی معمولاً بر اساس بررسی کامل علمی و آزمایشات بالینی توین و توسعه می یابند. آنها شواهد موجود، نظرات متخصصان و ارزش های بیماران را ترکیب می کنند و به روزترین اطلاعات را در مورد مداخلات مؤثر به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ارائه می دهند. دستورالعمل‌ها با ترویج عملکرد مبتنی بر شواهد، ارائه مراقبت‌های با کیفیت بالا و علمی را تسهیل می‌کنند.

راهنماهای بالینی سال 1403

راهنماهای بالینی سال 1402

راهنماهای بالینی سال 1401

 

گاید لاین فشار خون

مجموعه دستورالعمل بالینی
غربالگری بیماری های قلبی مادرزادی
از بدو تولد تا سن پیش دبستانی

 

گاید لاین دیس لپیدمی