رفتن به محتوای اصلی
x

ضوابط استفاده از میز مشاوره

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی و محصولات دانش­بنیان و پاسخگویی به نیاز محققان به دریافت خدمات مشاوره در حوزه های مختلف مرتبط با پژوهش، اقدام به ارائه خدمات مشاوره پژوهش و فناوری در قالب میز مشاوره آنلاین پژوهشی و فناوری از طریق سامانه پژوهشیار نمودده است. این خدمات بر اساس شرایط زیر به متقاضیان ارائه خواهد شد.

ماده 1. خدمات مشاوره پژوهشی

خدمات مشاوره پژوهشی و فناوری که از طریق میز مشاوره آنلاین قابل ارائه هستند شامل خدمات مشاوره ای در سه حوزه مهارت‌های پژوهشی، توسعه فناوری و اطلاع رسانی پزشکی بشرح زیر می‌باشند:

الف- حوزه مهارتهای پژوهش شامل:

آمار، روش تحقيق ، ثبت بيماري‌ها ، نگارش مقاله، مطالعات کيفي

ب- توسعه فناوری شامل:

طراحي مطالعات محصول محور، ثبت اختراع، ثبت شرکت، داوري و جستجوي اختراعات و پتنت‌ها، فرايند ثبت نام و حمايت از شرکت هاي دانش‌بنيان، آشنايي با بسته‌هاي حمايت از نوآوري

ج - اطلاع رسانی پزشکی شامل:

جستجو در پايگاه‌هاي اطلاعاتي، اصول نگارش و مديريت منابع، انتخاب مجله براي انتشار مقاله، پروفايل‌هاي پژوهشي، مشابهت‌یابی و Plagiarism‌‌

 

 

ماده 2. نحوه دسترسی به خدمات میز مشاوره پژوهشی و فناوری

2-1- ارائه خدمات مشاوره پژوهشی و فناوری به صورت آنلاین و از طریق سامانه پژوهشیار دانشگاه انجام می شود. بهمین منظور لازم است مشاوره گیرندگان با استفاده از اکانت خود در این سامانه نسبت به رزرو جلسات مشاوره مورد نظر خود اقدام نمایند.

2-2- در موارد خاص امکان برگزاری جلسه مشاوره حضوری در مکان‌ تعیین شده توسط مشاور که در جزئیات مربوط به جلسات ثبت شده در پژوهشیار قابل مشاهده است نیز وجود دارد.

تبصره- سایر تعاملاتی که در سامانه مشاوره پژوهشی و فناوری به ثبت نرسیده باشند، مورد حمایت معاونت تحقیقات و فناوری نخواهند بود.

ماده 3- واجدین شرایط استفاده از خدمات مشاوره پژوهشی و فناوری

3-1- کلیه اعضای هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که دارای پژوهانه از معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه هستند می‌توانند از خدمات مشاوره پژوهشی و فناوری استفاده نمایند.

3-2- دریافت مشاوره توسط مدیر تیم تحقیقاتی انجام می­شود. در موارد خاص و به ویژه در تحقیقات بین رشته­ای، یکی از اعضای تیم به نمایندگی از مدیر تیم یا به همراه وی می­تواند در جلسه مشاوره شرکت نماید.

3-3- در شرایط فعلی امکان رزرو جلسات مشاوره صرفا برای اعضای هیات علمی دانشگاه وجود دارد . لیکن در موارد خاص و ضروری، در صورت نیاز دانشجویان به دریافت خدمات مشاوره پژوهشی و فناوری، لازم است که رزرو جلسات از طریق اعتبار استاد مربوطه در سامانه پژوهشیار انجام شود.  

ماده 4- ضوابط انتخاب مشاوران

4-1- مشاوران همکار میز مشاوره پژوهشی و فناوری، توسط حوزه معاونت تحقیقات و فناوری از میان داوطلبان و متخصصان حوزه‌های پژوهش، فناوری و کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی انتخاب می‌شوند. با این وجود، مسئولیت علمی مشاوره بر عهده مشاوران می‌باشد و این معاونت در این خصوص تعهدی نخواهد داشت.

ماده 5- تعهدات مشاوره دهندگان

5-1- مشاوران موظف هستند کلیه اقدامات انجام شده را در قالب گزارش مشاوره، حداکثر تا 48 ساعت بعد از انجام مشاوره در سامانه ثبت نمایند.

5-2- مشاور حق درخواست حقوق مادی و معنوی از مشاوره‌گیرنده نظیر دریافت وجه و یا درج نام در مقاله یا سایر بروندادها را ندارد.

5-3- در موارد خاص که مشاور، مشارکت قابل توجهی در پروژه داشته باشد به گونه­ای که از حد ارائه مشاوره فراتر رود و با در نظر گرفتن شرایط نویسندگی بتواند یکی از اعضای تیم قلمداد گردد، مدیر تیم تحقیقاتی می­تواند موارد را به صورت مکتوب و با ارائه دلایل و مستندات به معاونت تحقیقات و فناوری اعلام نماید تا در صورت تأیید، مشاور به عنوان یکی از اعضای تیم در نظر گرفته شود.

تبصره- در صورت مشارکت مشاور در پژوهش بنحوی که بعنوان یکی از مجریان یا همکاران پژوهش شناخته شود، مشاور از امتیازات مشاوره برای این طرح بهره­مند نخواهد شد. درج نام مشاورین در بروندادهای حاصل از مطالعه، خارج از این چارچوب تخلف محسوب می­‌شود.   

5-4- مشاوران موظف هستند به زمان مشاوره توافق‌شده، اصول اخلاق در پژوهش و رازداری نسبت به اطلاعاتی که مشاوره گیرنده در اختیار آنها قرار می­دهد پایبند باشند.

5-5- عملکرد مشاوران به صورت دوره‌ای مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس آن در خصوص ادامه همکاری با آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

5-6- در مورد مشاورینی که پرسنل دانشگاه بوده و در قالب کارمند دانشگاه مشغول به فعالیت هستند، مجاز به ارائه خدمات مشاوره حداکثر تا سقف دو ساعت در هفته در زمان اداری و دو ساعت در هفته در خارج از زمان اداری هستند.

تبصره – در مواردیکه میزان خدمات مشاوره کارمندان بیش از سقف تعیین شده باشد، سقف تعیین شده در ماده (6-5) ملاک عمل خواهد بود. 

ماده 6- تعهدات مشاوره گیرندگان

6-1- لازم است مشاوره‌‌گیرندگان در پایان جلسه مشاوره، میزان رضایت خود از خدمت مشاوره دریافت شده را در سامانه ثبت نمایند. به منظور تسهیل انتخاب مشاور، میزان رضایت مشاوره‌گیرندگان قبلی از هر مشاور، در پروفایل وی قابل مشاهده می‌باشد.

6-2- لازم است مشاوره گیرندگان نسبت به حضور در جلساتی که قبلا رزرو نموده‌اند طبق زمان تعیین شده متعهد و پایبند باشند.

6-3- لازم است مشاوره گیرندگان قبل از شروع جلسه مشاوره تا حد امکان نسبت به ارائه توضیحات و در صورت نیاز ارسال اطلاعات کافی بمنظور تبیین بیشتر موضوع برای مشاور و بهبود شرایط مشاوره اقدام نمایند.

 

ماده 7- نحوه محاسبه و پرداخت هزینه خدمات مشاوره پژوهشی و فناوری

7-2- حق الزحمه ارائه خدمات مشاوره در فواصل زمانی ششماهه محاسبه و از محل اعتبارات معاونت تحقیقات و فناوری به مشاوران پرداخت خواهد شد.

7-3- هزینه استفاده از خدمات مشاوره پژوهشی به ازای هر ساعت یک میلیون ریال می باشد. این هزینه در دوره های شش‌ماهه محاسبه شده و از اعتبار پژوهانه فرد مشاوره‌گیرنده کسر خواهد شد. 

ماده 8- صدور گواهی همکاری

بمنظور تشویق مشاوران محترم مشارکت کننده در زمینه ارائه خدمات مشاوره، گواهی مبنی بر تائید همکاران آنها در زمینه ارائه خدمات مشاوره بر اساس شیوه های زیر صادر خواهد شد.

8-1- معادل­سازی واحد آموزشی:

در مورد اعضای هیات علمی پژوهشی که بعنوان مشاور در این سامانه مشارکت داشته باشند بر اساس بند هفتم مصوبات شصت و ششمین جلسه شورای دانشگاه امکان معادل سازی واحد آموزشی وجود خواهد داشت و در صورت تمایل ساعات مشاوره ارائه شده، معادل سازی خواهند شد.

8-3- گواهی فعالیت اجرایی

به کلیه مشاوران فعال در میز مشاوره پژوهشی و فناوری، گواهی همکاری و مشارکت در میز مشاوره پژوهشی و فناوری اعطا خواهد شد